Politická kaviareň
Diskusia 20 Krajina kabelárov Väčší formát

Jedna poisťovňa

Aktuálne som vystupoval v médiách na tému opätovného zavedenia sytému jednej zdravotnej poisťovne.

Tu je moje vystúpenie v televízii:

YouTube Preview Image

A tu pripájam mp3 audio súbor relácie z rozhlasu.

V skratke, slovenský systém viacerých zdravotných poisťovní je holý nezmysel.

Share |

Komentáre (47)

  • AVANTIME 04.10.2012 10:28

    Da sa skopirovat a dat mp3 audio na fb?

  • 5-ko 04.10.2012 11:49

    @AVANTIME
    link na video na youtube
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QmECKmx4SKc

  • Dom durakov 04.10.2012 12:01

    zachytil som uz predtym oba vstupy nazivo z medii, to co predvadzaju niektori stranici ci komsomolci z gorilich think-tankov (nielen v suvisosti so zdravotnictvom), sa uz neda nazvat ani komedia ani tragedia, ani paranoia, ani schizofrenia, ani asocialna deviacia, ani oportunizimus, ani fanatizmus, ani…proste neviem to definovat

    v tom rozhlasovom vystupeni ako priklad poznamka toho zapaleneho politruka Goliasa s tym, ze vraj aj kvoli Gorile je lepsi ten aktualny system, je uz totalnou megakomedialnou paranoidnou schyzou a zhovadovanim sa

    podobne mi to pripomenulo toho dalsieho zástavníka Duranu, ked bol s vami v tej vecernej diskusii, cely vecer pustal svoju staru pohuzvanu magnetofonovu pasku o tom ako treba ‘setrit’, byt ‘zodpovedny’, a na konci ho moderatorka dostala easy otazkou, ci by bol nechal nezasahovanim polozit americky/globalny/europsky financny system s ekonomikou do totalneho kolapsu, a on ze vraj ‘ano’ ..hehe

    zrejme citia, ze im hrozi malicke priskrtenie cecku, namiesto prosciutta len bezna bravcova dusena , tak sa na popud donorov a v pude sebazachovy este viac aktivizuju a radikalizuju

  • mio 04.10.2012 12:04

    Offtopic: Book? Ď.

  • S. 04.10.2012 12:29

    vsetko pekne, najkrajsie sa pocuva, tuto rozpravocku si vsak musi niekto osvojit a este pritom sa musi prestat tunelovat…inac vsetky teorie a nazory aj tohto pana su mudre ale suche tliachania, pretoze stat bol vzdy v nasich koncinach najhorsi hospodar a stat na cele s Ficom je hotova sodoma gomora…kazdopadne mam tieto rozpravky rad

  • Ján Zavacký 04.10.2012 15:15

    Komentár

  • Ján Zavacký 04.10.2012 15:24

    Oveľa dôležitejšie,ako počet zdr.poisťovní je vplyv občianskej verejnosti. Pod jej skutočným dohľadom môže dobre fungovať ľubovoľný systém. Začnime referendom a pokračujme súdnou mocou , ovládaním kontrolných a represívnych orgánov priamo verejnosťou.

  • AVANTIME 04.10.2012 18:59

    5-ko islo mi o mp3 audio súbor relácie z rozhlasu nie o video.

  • MJ Maros 04.10.2012 20:04

    “Miera dozitia klesla o 2 roky”? Poprosim zdroj tohto tvrdenia. Miera dozitia je ukazovatel, ktory sa uvadza v pravdepodobnosti z X rocny sa dozije Y rokov, MV mal asi na mysli priemerny vek dozitia, ale ten predsa stupa…

  • Ivan L. 04.10.2012 20:34

    Heh, insitný kávičkový socialista suverén/suterén káže o ekonomike :)

    Jednoducho je fakt, že konkurencia v trhových podmienkach dokáže generovať lepšie riešenia.
    Že trhové prostredie v slovenskom zdravotníctve neexistuje, to sa poďakuj Paškovi, Rašimu, Valentovičovi, Ficovi, Mečiarovi, Slotovi a Dzurindovým poskokom okrem Zajaca,
    ktorého úmysly boli dobré.

  • peet 05.10.2012 6:07

    “Jednoducho je fakt, že konkurencia v trhových podmienkach dokáže generovať lepšie riešenia.”

    - Fakt je, že toto je dogmatické vyjadrenie.

  • tap 05.10.2012 6:56

    MJ Maros doloz cisla… inac platia cisla co hovori M.V. a Ty si tu za klamara…

  • MJ Maros 05.10.2012 7:30

    1. problem je ten ze MV hovori nezmysel, miera dozitia sa uvadza v pravdepodobnosti nie veku. Napriklad: pravdepodobnost ze 50 rocny sa dozije 80 rokov je 66% – toto je miera dozitia.
    2. Ak mal na mysli priemernu dlzku zivota, tak ta stale stupa (stupala aj za sociku). Od roku 1989 isla u muzov hore o 5,5 roka u zien o 4 roky.(data su volen pristupne sa slovstate)
    3. Vitkovic zdravotnictvu asi moc nerozumie, inak by vedel ze najuznavanejsim ukazovatelom su stratene potentcionalne roky zivota, nie nejake miery dozitia.

  • tap 05.10.2012 8:55

    MJ Maros… ale ved doloz cisla od roku 2002 po dnesok… doloz cisla o operaciach o cakacich dobach o plateni poistovnami… o spoluucasti… skoreluj to s okolitymi krajinami…

    3. plne suhlasim. M.V. nieje lekar skoro urcite ani len neasistoval pri otvorenom bruchu co uz len on moze vediet o zdravotnictve.

  • tomasko 05.10.2012 20:55

    ivan l, a co spravil zajac ze sa tu mame dnes tak dobre ? :D

  • tomasko 05.10.2012 21:38

    pozrel som si aj diskusiu na rozhlase a najpr. som si myslel ze ten pan Gomias cita letacik poistovne dovera, ktory nam prisiel do schranky minule. nerozumiem ako takyto diletant co sa nevie ani poriadne vyjadrovat, a nema v teme vobec jasno moze byt vobec pozyvany do odbornych diskusií. najväcsii trapas bola ta teoria o tych skandinavcoch ci co to hovoril. to snad nepatri ani do odbornej diskusie taketo kecy nie? ved to ako keby dristal so stamgastami pri pive….

  • southbay 06.10.2012 12:04

    Ja sa sice do zdravotnictva velmi nerozumiem, ale tiez by som rad videl cisla o tej pravdepodobnosti dozitia. Pre mna ale je podstatnejsia kvalita toho zivota okolo 70ky (ci som zdravy, alebo zijem na voziku s hadickami je rozdiel).

    Kazdopadne je jasne ze viac poistovni tu nicomu nepomohlo. Sme prilis mala krajina a prilis maly trh na to, aby tu skutocna konkurencia v tomto segmente mohla fungovat za sucasnych podmienok (tak ako vobec nepotrebujeme10 komercnych bank medzi ktorymi nie je ziaden rozdiel kedze su v kartely alebo DSSky kde je za 10 rokov zisk kolko 0,5%?)

  • MJ Maros 08.10.2012 7:57

    Tap, dokazuje ten kto tvrdi, ja viem svoje tvrdenia dokazat, nech to urobi aj MV. Nejako si odignoroval moje poznamky ohladom toho preco hovori o miere dozitia v rokoch ked ide o velicinu, ktora sa uvadza v pravdepodobnosti, co jasne naznacuje, ze nevie o com melie. Co sa tyka strednej dlzky zivota v roku 2002 bola 69,8 Muzi a 77,6 Zeny. V roku 2011 72,2 Muzi a 79,4 Zeny (zdroj Slovstat). Toto ale nie je najlepsi ukazovatel na hodnotenie zdravotnictva, lepsim je spominany YPLL.

  • Lucy 08.10.2012 12:11

    Ja mam dojem, ze niektori diskuteri vobec nepochopili o com p. Vitkovic hovoril, len vytrhli nejake vety z kontextu a z toho spravili akoze temu toho , co p. Vitkovic hovoril. Zda sa, ze Pentaci maju ludi vsade.

  • tap 08.10.2012 13:33

    MJ – ktovie co tym pojmom MV myslel – alebo fakt v tomto cisle kecal… ukazovatel stredna dlzka zivota pri narodeni za to obdobie fakt stupla cca o dva roky… otazka je co MV (po/pre)cital.

    Na druhu stranu YPLL je dost tazkopadne interpretovatelne cislo… uz len ta tabulka na konci
    http://en.wikipedia.org/wiki/Years_of_potential_life_lost

    Mal argumentovat tymto… mozno aj fakt toto myslel … toto je skoro urcite prejav znizenia kvality zdravia
    http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=hlth_hlye&lang=en

    Teoreticky sa da toto interpretovat ako zlyhanie systemu na SK oproti susedom (kap 2.7)
    http://www.uvzsr.sk/docs/info/podpora/Sprava_o_zdravotnom_stave_obyvatelstva_SR_za_roky_2009_2011.pdf

  • MJ Maros 08.10.2012 14:15

    YPLL je podla mna lahko interpretovatelne, len ta tabulka na wiki nie je prave najkrajsia. To druhe co linkujes mohol pouzit radsej (HLY), len to nerata aj roky s miernymi tazkostami. Inak si neviem vysvetlit ze u niektorych krajin (Slovinsko) je tam pokles z roku na rok az o 7 rokov… V tej sprave je zaujimave ze zle vysledky su v provonani s inymi krajinami najma u starsich ludi. To naozaj vyzera ako zlyhanie systemu, len treba rozdelit spravne podiel viny na socialne dopady, politiku ministertva a samotne poistovne.

  • juraj t 08.10.2012 20:06

    Ad Lucy: Všetco dobre chápeme, čo chcel a povedal MV. Najmä tí, ktorí si komunizmus “užívali” niekoľko desaťročí. Sú len dve možnosti. Je to hlupák na pohľadanie alebo šípi niekde šancu dostať sa do monopolnej poisťovne, moc ktorej by aj bežnému úradníkovi umožnila prísť k rozprávkovému majetku. Lebo jediná poisťovňa znamená, že má moc nad “životom a smrťou” všetkých poskytovateľov zdravotnej starostlivosti. Kto nedá poriadny úplatok, nebude mať zmluvu, a skončil. O ničom inom to nie je.

    Financovanie slovenského zdravotníctva je šialené a nezmyselné. Nie sme jediný štát, kde to tak je. Vládnou stranou ovládaná jediná zdravotná poisťovňa by tento šialený systém úplne položila.

    Takže jediná otázka znie: Je MV idiot alebo má prisľúbené teplé miestečko?

  • jj 09.10.2012 6:27

    Iba stručne, milý juraj t, je radosť transformovať, privatizovať a reformovať v krajine plnej jurajov t. Niečo ste mi svojim príspevkom pripomenuli. Ktosi a nemyslím to osobne a pejoratívne nazval istú skupinnu užitočnými idiotmi. Veľmi úprimne, tiež som k nim kedysi patril, pretože som si myslel…. a držím palce, niekedy sa to poddá…

    PS Naozaj nemám ambíciu byť v dozornej rade Jedinej Veľkej Univerzálnej tak, ako predpokladám ani MV

  • walker 09.10.2012 6:44

    Ad juraj t, MJ Maros etc. spochybnovanim a poukazovanim na nepresne a diskutabilne tvrdenia MV (co tiez nemam rad) ale stale nikto nedokazal a neodovodnil potrebu viacerych poistovni v state s niekolkymi milionmi poistencov. Zda sa mi ze neviete o com pisete a odchadzate od podstaty problemu tj. od toho ze na Slovensku je viacero poistovni v systeme akom su usporiadane teraz zbytocne a len odcerpavaju aj tak nedostatocne prostriedky na zdravotnictvo (aj tam je financovanych vela zbytocnosti). Doporucujem si prezriet system financovania zdravotnictva v nasich “vzoroch” – USA, GB, D, CDN a potom sa vyjadrovat. Ani v tychto “vyspelych demokraciach” nieje system rieseny rovnako, ale u nas neexistuje system poistovni a pseudosystem poistovni ktory ze tazi z povinnych odvodov na sukromne konta. A za to realne neponukaju nic naviac. V tomto kontexte je riesenie definicii nezmysel.

  • juraj t 09.10.2012 8:04

    Vsetko je to imho uplne mimo. Ako som napisal, momentalny system je naozaj zly. Ale zavedenim jednej, statnou mocou ovladanej poistovne sa iba dovedie do uplneho krachu. Obrazne povedane, krvacanie z rany sa ide riesit prefiknutim aorty. Systemu moze pomoct iba konkurencne prostredie. Nieco na sposob povinneho poistenia automobilov. Je urceny “spodny” limit rucenia a zvysok je na podnikavosti vyhradne sukromnych poistovni. Ako vidime, funguje to. V Nemecku mimochodom funguju stovky zdravotnych poistovni.

    Zdravotnictvo je z ekonomickeho pohladu rovnaky problem ako kazdy iny. Potreby nekonecne a zdroje obmedzene. Cely zivot si vyberame, coho sa musime vzdat, aby sme mali to, co pocitujeme ako naliehave. Naozaj nie je dovod, aby to rozhodovanie za nas v plnom rozsahu prebral statny uradnik.

  • jj 09.10.2012 9:42

    juraj t, v Nemecku to funguje najmä preto, že tam žijú Nemci, ktorí niečo ctia, to niečo má rácio, systém, zmysel, poriadok a obsah nie iba pre mňa a moju často nenásytnú rodinu, ale aj pre spoločenstvo, ktoré tu nie je iba na to, aby som z neho a na ňom sal a parazitoval. Iste, jedna poisťovňa nie je ideál, ktorý neobsahuje veľké riziká a problémy, ale je to minimálne dnes a teraz a ešte dlho, najlepšie riešenie v tomto bantustane.

  • southbay 09.10.2012 9:53

    juraj t: prepac ja s tebou nesuhlasim. Podobne argumenty pouzivali neoliberali a globalisti v minulosti aby dosiahli presun tvorby penazi od statnych bank ku komercnym (lebo stat to nevie, je tam korupcia, poskytovali by sa pozicky iba vyvolenym a pod.). Vysledkom je uplna katastrofa a totalny rozvrat bankoveho systemu, ktory za chvilu skolabuje a samozrejme tam ziadna konkurencia nie je, tak ako nie je konkurencia medzi nasimi bankami, poistovnami, DSSkami, mobilnymi operatormi…

    Co sa tyka ekonomickej kriminality (co v sebe zahrna aj korupciu, ktora je spajana len s verejnou spravou, no v sukromnej sfere sa to povazuje za “samostatne rozhodovanie podnikatela” – je to len hra so slovickami), tak 42% je v sukromnych podnikoch a 10% v neziskovkach, teda vacsina je v sukromnej sfere (statistika je z acfe.com).

    Kludne tento argument mozes rozstrielat tvrdenim, ze dnes si takmer kazdy moze zriadit vlastny think tank, ktory mu spravi statistiku na mieru, “vedecke” vysledky na mieru, najlepsie aj 3-4 think tanky aby sa navzajom citovali a kazdy by to zozral ako jasnu pravdu. No asi sa zhodneme, ze co sa tyka tej korupcie, rozkradania a neschopnosti, tak pomer stat:sukromnik bude asi fifty fifty

  • romero 09.10.2012 13:03

    Pre vsetkych ludi, co tu nieco rozpravaju o pozitivnych dopadoch konkurencie v systeme zdravotneho poistenia na SVK iba par otazok. Naozaj mate pocit, ze tu niekedy fungovalo zdravotnictvo? Viete vobec, ze v kolkych krajinach je podobne idiotsky system ako u nas? Preco maju v CR iba jednu ZP a funguje to lepsie? Je Dovera v rukach Penty pozitivom pre konkurencne prostredie? Prosim Vas pekne stacilo s tymito hlupostami. Ale v podstate o nic nejde, ved aj tak tie ostatne poistovne tvoria iba menej vyznamnu mensinu. Od Fica je to samozrejme iba populisticky tah, no ako jeden z velmi mala snad v buducnosti prinesie pozitivny efekt.

  • juraj t 09.10.2012 15:54

    southbay: Celkom srandovná predstava korupcie v súkromnom sektore. Obávam sa, že to nedáva žiaden zmysel. Korupcia v čistom zmysle toho slova existuje iba v súvislosti so štátom. Napríklad podplatím úradníka, aby mi dal štátnu zákazku bez ohľadu na vypísané pravidlá.

    Medzi súkromnými firmami niečo také nie je možné. Tam sa vymieňajú vlastné peniaze za iného vlastné peniaze. Čo si kto robí so svojim majetkom, je jeho súkromná vec. Samozrejme môže existovať podvod zamestnanca, ale to je súkromný problém majiteľa firmy, do ktorého je nás prd.

    Žiaden tank ani štatistiky na to nepotrebuješ. Problém štátu je presne v tom, že ktosi rozhoduje o cudzích peniazoch a majetkoch. Ono to k životu tak trochu patrí, lebo žijeme v spoločnosti, ale momentálne nám to všetkým prerástlo cez hlavu. A nielen nám.

    Čo sa týka trhu v bankovníctve, ten samozrejme existuje. Trhom nazývame proces, kde si ľudia navzájom vymieňajú ekonomické statky. Ten funguje bez ohľadu na naše priania. Že je v bankovníctve už stáročia deformovaný mocenskými zásahmi, je už niečo iné.

    Obávam sa, že ti niekde v hlave leží predstava neuplatného, dobrotivého a spravodlivého štátneho úradníka, ktorý dáva pozor, aby sa tá svoloč neúradnícka nepozabíjala. To bol obraz, ktorý budovali za Bismarcka. Toho nešťastníka, čo položil základy wellfare štátu. Ten obraz je lživý.

  • juraj t 09.10.2012 16:03

    romero: V Čechách nemajú jednu zdravotnú poisťovňu. Je ich tam viacero a momentálne riešia všetky problém, ako sa dostať z dĺhov, ktoré narobili.

    Poriadna konkurencia v zdravotnom poisťovníctve u nás samozrejme neexistuje. Sú rozdiely medzi poisťovňami ale obmedzené. Lebo takto nastavil ZÁKON. V tom je problém.

    Ako som už napísal, spôsob zákonného poistenia automobilov je zhruba ten smer, kam by sa to malo pohnúť. Musí existovať základné plnenie pre každého a všetko ostatné nechať na poisťovne. Nech sa pobijú o zákazníkov a aj zaslúžené zisky. Budú ich mať tí, čo najlepšie poslúžia svojim zákazníkom. Tak to totiž jedine funguje efektívne. Čiže za primerané peniaze primeraná muzika.

    Dať celé zdravotníctvo pod palec jediného človeka (momentálne by išlo asi o kachličkára) by bola cesta do pekla.

    Ľudstvo najlepšie funguje, keď môžu všetci dobrovoľne
    spolupracovať a konkurovať si. Inej cesty z toho marazmu niet.

  • Lucy 09.10.2012 18:27

    Juraj. T – naozaj pekna ukazka tupeho volnotrhoveho populizmu

  • juraj t 09.10.2012 20:38

    Lucy: co vam tak velmi vadi na slobode? Naozaj si myslite, ze zivot mame zit podla predstav ludi ako Fico, Meciar, Slota, Dzurinda, Paska ci Radicova? Ja by som ich do svojej zahrady nevpustil. A vy tuzite po zivoote, ktory vam oni chcu nanutit? Nerozumiem…

  • romero 09.10.2012 21:34

    Mily Juraj. Sorry, mozno som si to pomylil s DSS, to tam maju naozaj iba jednu – statnu. Ale v principe su to iba odborove poistovne, este viac profilovane ako na SVK. Celkom ta inak tipujem na studenta ekonomie :) Ak mi nejako vysvetlis, ze preco by malo byt viac a nie jedna, ked sa poistne odvadza zo zakona a vypoceet plati pre kazdeho rovnako, tak OK. Ja tam nevidim ziaden dovod. Rovnako, ze preco tu ma byt x DSS iek, ktore iba vynasaju uspory obyvatelov tejto krajiny mimo tuto krajinu a volne s nimi hospodaria. Tvoje teorie su sice krasne, no patria do krajny rozpravok, tento svet je uplne iny.

  • juraj t 09.10.2012 22:20

    Mám z toho odvodiť, že stačí jedna predajňa potravín, jedna mototechna, jedna cestovka, jedna továreň na šaty a čo ja viem čo ešte? Jeden futbalový a jeden hokejový klub pre celú krajinu?

    Zdravotná poisťovňa je medzičlánok v procese rozhodovania, ako zaplatiť zdravotnú starostlivosť. Lebo každý by chcel všetko ale všetko nemáme. Nie je to vôbec jednoduchá úloha. Komunizmus v štýle dajme každému, čo si zmyslí, nefunguje. Spôsobov ako to urobiť je nekonečne veľa. Preto je prirodzené, že viac poisťovní prináša viacero riešení. Ak by bola poisťovňa iba o tom, že treba zaplatiť všetky faktúry od poskytovateľov, tak to môže každý rok v polovici februára zabaliť a vyhlásiť bankrot.

    Slovenský systém má zásadnú chybu. Sľubuje každému všetko a poisťovniam zákonom presne vymedzil, koľko peňazí na to vyberú. To je priam kvadratúra kruhu.

    Jedným ako tak rozumným spôsobom by bolo dosť striktne vymedziť základný balík služieb a základnú poistku. Zajac to sľuboval ale nepresadil. Dôvody nechajme tak. Zvyšok nechať na súťaž poisťovní. Veľmi približne ako to je v povinnom poistení automobilov. Iba tak môžu poisťovne hľadať čo najefektívnejší spôsob platenia zdravotnej starostlivosti.

    Štátny úradník bez konkurencie a s perspektívou do najbližších volieb to nikdy nebude ani len skúšať. Jeho jediná motivácia je prežiť vo funkcii do volieb a čo najviac si utrhnúť. Jeho snom je zlatý padák.Takto tento svet na Slovensku funguje.

    Štátny úradník je byrokrat. Ekonomické problémy neriešia byrokrati ale podnikatelia. Byrokrati majú svoje miesto tam, kde nejde o ekonomiku. Zdravotná starostlivosť je ale čistá ekonomika. Ako efektívne použiť dostupné prostriedky. To naozaj nie je úloha pre byrokrata.

    Keby sme dnes mali jediného telefónneho operátora, tak je mobilný telefón stále iba luxusná hračka pre pár vyvolených a nie gadget, ktorý nemá iba ten, čo ho veľmi nechce. Nie je to celkom slobodný trh ale je ukážkou, že aj čiastočne regulovaný trh je lepší ako jedna štátna firma.

    Bol by som rád študentom ekonómie ale to už iba ak na univerzite tretieho veku. Ja som univerzitu navštevoval ešte za prezidenta Svobodu. :-)

  • Lucy 10.10.2012 6:09

    O akej slobode to tarate Juraj.t, slobody trhu nie je skutocne sloboda, ale slobody zraloka zrat mensie ryby

  • juraj t 10.10.2012 7:50

    Nerozumiem. Ak niekto moze niekomu nasilne ublizovat, tak by som to slobodnym prostredim nenazyval. Nie je rozumne menit obsahy slov.

  • Lucy 10.10.2012 11:21

    Napriklad, ako pomohla konkurencia v oblasti zdravotneho poistenia, ked poistovne platia nemocniciam 60 percen vykonanych vykonov, pricom sami vykazuju zisk.? Zdravotnicrtvo je podvyzivene a nasi majitelia sukromnych poistovni nevahaju vyhodit kopec penazi ( kde ich asu vzali)na stupidnu reklamu, aby si kupili loajalitu a podporu neinformovanych a ekonomicky nevzdelanych naivnych obcanov alebo takych povrchnych teoretikov ako ste vy Nie je to nahodou tiez tak trocha pokus ich korumpovat smiesnymi zlavami v case, ked ich nepotrebuju, aby sa na nich vykaslali a odmietli casto zaplatit najlepsiu ich liecbu, ked to budu naozaj potrebovat? Ked ja mam po rokoch nemaleho prispievania na svoje zdravotne poistenie obavu, ci mi v pripade potreby nebude poskytnuta adekvatna a vcasna zdravotna starostlivost, nemam nahodu strach z toho, ze mi bude ublizene?

  • juraj t 10.10.2012 15:46

    Trochu popletená odpoveď. :-)

    Zisk poisťovní sa pohybuje okolo jedného percenta. S tým nič nezachránite. V štátnych nemocniciach sa úspešne rozkradne násobok tej sumy. Len aby bolo jasnejšie, čo ten zisk môže zachrániť.

    Zdravotníctvo je “podviživené”, pretože disponuje poistným vo výške cca 700 € na hlavu za rok. Nemci na to majú sedem či osemnásobne viac. My by sme chceli taký mercedes ako majú oni ale za cenu trabanta. Tam je pes zakopaný. Môžeme mať len to, načo máme. Gréci to skúsili inak a vidíte ako dopadli. Komunizmus nefunguje.

  • Dom durakov 10.10.2012 17:18

    re: juraj ..len mala poznamka na margo posl. poznamky kedze na vsetky tie trolloviny z ineho priestoru pre jednoduchsich sa reagovat proste ani neda…vo svojom odusenvnenom ideologickom zapale si si pravdepodobne nevsimol, ze dnes a borime so skrachovanym glob. neoliberalizmom/neokonzervativizmom ci ako to volaju, a nie akymsi komunizmom :-)

  • juraj t 10.10.2012 20:41

    To, s čím sa teraz boríme, je trochu zložitejšie ako nejaké lizmy, vizmy či iné izmy. To sú iba nálepky.

    Komunizmus som spomenul preto, lebo je to naivná viera (demonštrovaná napríklad v Komunistickom manifeste), že keď ozbíjame tých, čo majú, tak bude dosť pre všetkých. Ako napríklad zlé poisťovne nechcú platiť viac, ako dokážu vyzberať alebo Nemci už toho tiež nemajú toľko, aby platili do Grécka viac, než dokážu Gréci niekedy vrátiť. Stačí ich ozbíjať a všetci budú mať dosť.

    Jednoducho viera, že každému podľa potrieb je naivná.

    Zdroje dnešných problémov nie sú vôbec nové. Popísali ich múdri ľudia už v osemnástom či devätnástom storočí. Ale to je iná téma.

  • peterd1 11.10.2012 12:59

    Pán Vitkovič, držte s!!! Klobúk dolu pred Vašim vystúpením v rozhlase, zaplatený Goliáš si ani nepr…
    PS: Poznám množstvo ľudí, čo s Vami súhlasia resp. to vidia podobne a držia Vám palce, tak neúnavne do toho! Ďakujeme

  • budicek 16.10.2012 15:11

    re. juraj t. Je skvele, ze neustale sibrinkujes trhom a zdravie prirovnavaš k autam a telefonom a zakonne poistenie automobilov k poistovniam zdravotnym ale je tu skutocne podstatny rozdiel v tom zmysle ze vlastnictvo k autu a k telefonu sa viaže k mojej slobodnej voli ich vlastniť. Zdravie nemožem vlastniť kupit ani predat na zaklade mojej slobodnej vole. Výber poistného na autá je preto zakonne orientovaný na vlastníka automobilu a poistovne poskytujúce tuto službu ju poskytujú komercne na individualnom principe. Zdravotne poistenie je skôr velicina danova a tak by jej vyberom mala byt poverena jedina zodpovedna institucia. Ani vyber vseobecnych dani nie je idealny ale preto ho asi popri danovom urade nebude vyberat aj Penta a distribuovat ho podla svojej lubovole. Ak chce Dovera a Union nadalej podnikat a konkurovat statnej institucii na tomto v buducnosti dufam ze unitarnom trhu nech si za trhovu cenu odkupi kmen poistencov alebo nech poskytuju nadstandardne sluzby a vykony nad ramec zakonnej zdravotnej starostlivosti. Nech zaplatia licenciu za možnosť podnikať v sektore zdravotnictva a potom sa mozeme začať rozpravat o trhu. Ak si tu niekto sadne na cast zakonne vyberaných daňovych poplatkov zdeformuje tu principy ich poskytovania a svojimi korupcnymi praktikami dalej vo svoj prospech deformuje tuto nadmieru citlivu oblast zivota a tvari sa ze sem prinaša nove hodnoty tak je to nieco k comu neexistuje adekvatne pomenovanie. A aby sa naviac z takto odcerpanych dani platili dalsie institucie ako HPI a najmenej dalsie styri uplne identicke len kazda s inym nazvom, ktore maju tvorit akesi zdanie nezavislych odbornych think tankov tak to uz je ozaj trh ako “vysity”.Nebudem tu radsej ani spominat kym su tieto institucie reprezentovane a komu patria.Keby prislusni riaditelia ci prezidenti ci analytici tychto institucii mali žiť a podnikat na principoch toho trhu ktory tak rad spominas nezarobili by si ani na slanu vodu. Kedze vsak funguju na principe toho svojho trhu tak to tu tak aj vyzera a v zdravotnictve obzvlast.

  • Meno (povinné) 16.10.2012 19:43

    So what about Recourse based economy?
    Mali ste o tom možnosť čítať?

  • rado 27.10.2012 22:01

    Pan Vitkovic, nie som laviciar, ale Vase nazory som pokladal doteraz za vyargumentovane a vazil som si ich.
    V problematike zdravotnictva mi pripadate ale uplne mimo. Jednak si pamatam, ze som sa hlasil do Apolla este v 90-tych rokoch, cize nemame pluralitny system od roku 2004, tak isto prerozdelovanie vzhladom na “kvalitu” kmena poistencov tu bolo odlhsie, nie od roku 2012 ako tvrdite. A ziaden argument, preco je lepsia jedna poistovna bohuzial nezaznel. Vpred ku vacsej korupcii.

  • zio 28.10.2012 23:08

    mimo temu, ale uz sa neviem dockat kedy bude slubena kniha?! je to este aktualne??? Dakujem a drzim palce.

  • mario 12.11.2012 17:51

    Zisk poisťovní sa pohybuje okolo jedného percenta. otvor oci konecne, ak nevies ako si poistovne odlievaju peniaze, konkretne pentu mozem spomenut tak si mimo ako neviem kto. Preco si myslis ze doteraz vo velkom kupovali celu tvoju kvadraturnu kruznicu poskytovatelov, poistovne, labakov, lekarni atd…. Ak vies ako funguje uctovnictvo tak asi vies preco to robili. AK nie tak netrep kolko maju zisk. Stat ma dobre zdroje ako zistit kolko maju zisk naozaj. Hlavne ked uctujes to co nevyuzijes. Urcite side effect is effectivity but the primary is the same. Keby si cital, pozeral co MV spominal uz davno o ZP (nielen) tak by si aj daco vedel. O korupcii existuje aj medzi podnikatelmi to zas len nevies ako. Tvojvyklad o tom ako sa vymienaju statky je pekny ako z ucebnice hen od samuelsona. Ale to je ekonomicka teoria.

  • tibi 28.11.2012 18:54

    a kedy bude avizovana kniha, kde sa mali vsetci politici najst? cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam, cakam…..

Pridaj komentár